자격증과 세미나, 프로그램 이야기를 주저없이 써봅니다.

Since 2008. 10.

동영상모음

[1981] John Denver - Take Me Home Country Roads

럭키맨 운수 2009. 5. 13. 07:44

 

 

1983년 6월 9일 일본 방송에서 Kohsetsu Minami와 함께 부르는 Take Me Home Country Roads를 감상해보세요.

 

Almost heaven west Virginia
거의 천국과 같은 서 버지니아
Blue Ridge Mountains Shenandoah river
푸른 리즈 산맥과 세난도아 강
Life is old there older than the trees
그곳에서의 삶은 나무보다 오래 되었고
Younger than the mountains blowin' like a breeze
산들바람이 부는 산보다 더 젊어요
Country roads take me home
시골길 나의 집으로 데려다 줘요
To the place I belong
내가 속한 곳으로
West Virginia mountain momma
엄마와 같은 서 버지니아 산
Take me home country roads
시골길 나의 집으로 데려다 줘요

 

All my memories gather round her
나의 모든 추억은 그녀 주변에 모여 있어요
Miner's lady stranger to blue water
푸른 물과는 낯선 광부의 부인
Dark and dusty painted on the sky
하늘에 어둡고 탁하게 그려져 있어요
Misty taste of moonshine teardrop in my eyes
안개 속의 달빛 내 눈의 눈물 방울
Country roads take me home
시골길 나의 집으로 데려다 줘요
To the place I belong
내가 속한 곳으로
West Virginia mountain momma
엄마와 같은 서 버지니아 산
Take me home country roads
시골길 나의 집으로 데려다 줘요

 

I hear a voice in the morning how she calls me
아침에 나는 그녀가 나를 어떻게 부르는지 목소리를 들었어요
The radio reminds me of my home far away
라디오는 멀리 떨어져 있는 나의 집을 생각나게 해 주어요
Drivin' down the road I get a feelin'
길가를 내려가면서
That I should been home yesterday yesterday
나는 어제 어제 집에 있었어야 했다는 느낌을 들지요
Country roads take me home
시골길 나의 집으로 데려다 줘요
To the place I belong
내가 속한 곳으로

 

West Virginia mountain momma
엄마와 같은 서 버지니아 산
Take me home country roads
시골길 나의 집으로 데려다 줘요
Country roads take me home
시골길 나의 집으로 데려다 줘요
To the place I belong
내가 속한 곳으로

 

West Virginia mountain momma
엄마와 같은 서 버지니아 산
Take me home country roads
시골길 나의 집으로 데려다 줘요
Take me home country roads
시골길 나의 집으로 데려다 줘요
Take me home country roads
시골길 나의 집으로 데려다 줘요